Podsumowanie 30 dni odchudzania

14589825_1622543994709866_5826411642012430843_o1

I tak oto minął pierwszy miesiąc działania. Pora więc na małe podsumowanie!

Przechodząc do konkretów – liczbowo wygląda to tak

  • waga: 126 kg
  • co daje: 9 kg mniej od początku
  • co daje spadek o 0,3 kg na 1 dzień
  • średnie dzienne spożycie kalorii: 2507,513333 kcal
  • z podziałem: 176,7533333 g białka, 137,4366667 g węglowodanów, 108,9333333 g tłuszczy
  • średni dzienny deficyt kaloryczny:  -1039,494667 kcal
  • liczba dni z przekroczeniem całkowitego zapotrzebowania energetycznego (powyżej 3547,008 kcal): 8
  • dzienne najniższe spożycie kalorii: 977 kcal (podczas choroby)
  • dzienne najwyższe spożycie kalorii: 4668,3 kcal
  • zrealizowanych treningów siłowych: 8 (byłoby więcej gdyby nie choroba)
  • zrealizowanych treningów interwałowych: 1
  • zrealizowanych treningów aerobowych/cardio: 0 (i bardzo dobrze!)
  • teoretyczny BF: 41,2 %
  • suplementacja dzienna: witamina C, witamina D3+K2MK7, kompleks witamin i minerałów, omega 3, monohydrat kreatyny. Dołożyłem w trakcie jeszcze Chela Mag B6 Skurcz

A teraz kilka wniosków:

  • spadek wagi jest dość duży chociaż na pewno mógł być większy przy takiej wadze. Niemniej muszę brać pod uwagę stan skóry i pilnować żeby te spadki nie były zbyt drastyczne
  • na ten pierwszy miesiąc zakładałem 8 kg, a mamy 9. W pewnym sensie ze 2-3 razy na siłę robiłem dni ze sporym spożyciem kalorii żeby ten spadek nie był za szybki i żeby średnio dostarczana energia dzienna nie była za niska. Paradoksalnie pewnie w jakimś sensie takie dni „wysokie” mogły zadziałać odwrotnie nakręcając metabolizm
  • w kolejnym miesiącu jeszcze chciałbym zaliczyć mimo wszystko duży spadek – około 9-10 kg, a potem raczej już spokojniej po jakieś 6 kg miesięcznie
  • oczywiście na początku spadki zawsze są duże, a tym bardziej jeśli ma się sporo do zrzucenia. Ile z tych 9 kg może stanowić tłuszcz? Ciężko powiedzieć, strzelam że jakieś 4-5 kg. Mógłbym zrobić badanie składu ciała, ale prawda jest taka że tego rodzaju urządzenia są kiepskie i wynikami bym się specjalnie nie sugerował.
  • pytanie też czy spadło coś z masy mięśniowej, której jakby nie było wciąż mam dość dużo – jeszcze z lat ostrych treningów. Generalnie na treningach spadków siły nie zaliczam, wręcz przeciwnie. Staram się też robić wszystko aby te ubytki w tkance mięśniowej były jak najmniejsze
  • dziś sobie nieco poluzuję, zjem parę dobrych rzeczy, może wypiję jakieś piwko, a od jutra zaczynamy działać dalej porannym treningiem
  • wspomnę, że z moją filozofią podejścia do odchudzania czy też ogólnie żywienia, treningu można zapoznać się w tym wpisie 😉

 

I jeszcze kilka „zaległych” fotek

filet z kurczaka w pracy

Filet z kuraka, ser gouda, ketchup. Jedzenie w pracy któregoś tam dnia 😉

cheat obiad odchudzanie

Micha warzyw z oliwą z oliwek, dobrej jakości kiełbasa, bułka pszenna (wiem, gluten mnie zabije!), masło, ser żółty, wędlina z piersi kurczaka, sos czosnkowy.

miruna dieta odchudzanie ryby

Panierowana Miruna, bułka, pomidor, ser żółty. Po treningu w pracy 😉

chleb fitness auchan

Jak bywam czasem w Auchanie to kupuję sobie ten chleb. Już nawet nie chodzi o to, że ma on jakiś mega skład (bo wg. mnie wcale nie ma, ale nie jest też zły), ale jest po prostu mega smaczny!

pasztet diet

Pewnie sobie teraz myślisz – co tu k… robi pasztet? I gdzie jest Sebastian Kot? Oczywiście to nie jest przykład zdrowego jedzenia! Kupiłem ją dziś, zobaczyłem i zwyczajnie mi się zachciało, bo mi to po prostu… smakuje. Jakościowo takie pasztetówki to wg. mnie katastrofa, ale powiedzmy raz na miesiąc takie coś zjem 😉 Jakby patrzeć na sam rozkład makroskładników to nie jest taki zły 😛

To też jakiś wynalazek kupiony na spróbowanie, okazjonalnie na takie luźniejsze dni.

pomidory dieta

Pomidory malinowe zawsze na plus, są o wiele smaczniejsze niż takie „normalne”. Zdjęcie rozmazane, bo robione grzebieniem :(

ryż basmati biedra

ryż basmati z biedry kalorie

Ryż zawsze na plus 😉

sałata lodowa kalorie odchudzanie

Sałata lodowa dobra dla całej rodziny. Łącznie ze świnką morską.

dobra wędlina na diecie ?

Wędlin w sensie szynek nie jadam jakoś dużo, a jak już to staram się kupować te o dobrym składzie i oczywiście wyższej automatycznie cenie. Ta tutaj nie jest idealna, ale do jakiś jaj na szynce się nada. Makroskładniki ma bardzo spoko.

 

I tyle tytułem podsumowania. Jeszcze bardzo długa droga przede mną, ale wierze, że ją przejdę i dojdę tam gdzie chcę dojść. Pozdrawiam :)

Podobne wpisy

Rating: 5.0, from 1 vote.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *